Počet zamestnancov v ŠJ

Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025

Dobrý deň, rada by som sa opýtala, či mám ako vedúca ŠJ, nárok na administratívnu asistentku pri takomto počte stravníkov. Celkový počet stravníkov 753, z toho 108 v jednej MŠ, 50 v druhej MŠ, 90 zamestnancov, 8 dôchodcov. Z toho každý deň cca 20-30 obedárov. Sme ZŠ s MŠ. V ZŠ máme kuchyňu s hlavnou veľkou jedálňou, ďalšie dve výdajné jedálne sú v dvoch škôlkach a ešte jedna výdajná jedáleň je v oddelenom pracovisku so špeciálnymi triedami. Zloženie tímu nasledovné: Vedúca ŠJ -1 Hlavná kuchárka - 1 Kuchárka - 2 Pomocná kuchárka - 4,5 Pomocná sila v kuchyni - 0,5 Pomocný pracovník okolo kuchyne - 0,25 Z kuchárok nám jedna odchádza 10:15 do škôlky, kde vydáva obed a chystá a vydáva olovrant. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025

Odporúčaný počet podľa vyhlášky 330/2009 Z. z.

Obed

Desiata/ olovrant

Celý deň

1.výdajňa

2. výdajňa

3. výdajňa

Počet zamestnancov ŠJ

Prijatý počet stravníkov

753*

316**

108***

50

12,45

Prvý kuchár/Kuchár/zauč.kuch

4

4

Prevádzkový zamestnanec/ zaučený kuchár

4,5

0,75

0,7

0,5

6,45

T-H zamestnanec

1

1

Vedúci šj

1

1

Poznámka:

             

*9/800x753=8,5

             

**108+50x2(D+OL)

             

***200/1,2x108=0,7

 
           

 

 

Podľa prílohy č. 2 k vyhláške č.330/2009 Z.z sa odporúča pri už počte nad 500 stravníkov prijať Technicko -hospodárskeho zamestnanca
Vzhľadom aj na to, že ako riaditeľ/ vedúci zamestnanec máte viac ako dve ZŠS, odporúčame Vám vytvoriť pracovnú pozíciu technicko-hospodárskeho zamestnanca, ktorého
pracovnou náplňou je :
1. Komplexné vedenie agendy súvisiacej so stravovanými osobami v zariadení školského stravovania:
a) vedie evidenciu stravníkov podľa prijatých zápisných lístkov stravníkov;
b) denne vedie výkaz stravovaných osôb na základe odhlášok a prihlášok na stravovanie;
c) samostatne rozpočtuje, zúčtováva a spravuje finančné prostriedky zákonných zástupcov detí a žiakov a dospelých stravníkov určených na úhradu nákladov na stravovanie;
d) zabezpečuje včasné zúčtovanie preplatkov a nedoplatkov stravníkov;
e) vyhotovuje podklady k mesačnej uzávierke a prehľad inkasa stravného.
2. Samostatne spracúva podklady na čerpanie finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov v rámci Celospoločenských programov podpory zdravia.
3. Denne sleduje stav čerpania finančného limitu na nákup potravín.
4. Mesačne vyhodnocuje nutričné hodnoty podávaných jedál a plnenie odporúčaných výživových dávok podľa vekovej skupiny stravníkov a druhov osobitného stravovacieho režimu s použitím špecializovaných odborných metód informačných technológií.
2. Zabezpečuje dodávateľsko-odberateľské vzťahy podľa zákona o verejnom obstarávaní a zásad pre bezpečnosť a kvalitu nakupovaných potravín.
3. Vedie evidenciu faktúr a objednávok, zabezpečuje včasnú úhradu podľa rozpočtových pravidiel, resp. finančných pravidiel alebo vnútorných predpisov.
4. Vyhotovuje inventúrne zoznamy, vedie evidenciu majetku, finančných prostriedkov, vykonáva celoročné a mimoriadne inventarizácie, vrátane plnej hmotnej zodpovednosti za tieto hodnoty.
5. Zodpovedá za evidovanie, tvorbu, ukladanie, ochranu registratúrnych záznamov, prístup k nim a ich vyraďovanie podľa registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu školy alebo školského zariadenia.
6. Zabezpečuje dodržiavanie predpisov o bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a predpisov na ochranu pred požiarmi.
7. Zabezpečuje vedenie štatistiky a výkazníctva v súlade s príslušnými predpismi.
8. Uplatňuje záujmy stravníkov vo vzťahu k činnosti zariadenia školského stravovania.

Dopredaj normy

Pridať komentár k diskusii

Nechcete prísť o žiadnu užitočnú informáciu? Zaregistrujte sa k odberu noviniek

Odosláním súhlasím so Zásadami ochrany osobných údajov.

Naši partneri
Savencia
KRR
VIS
Kema
AG Foods
Robot Coupe
Ailos
Liebherr
Irinox
Kobra kefy
HACCP Bakošová
Zdravýživka
Pán Zemiak
Ryba Handlová
Bidfood
Pomôžeme vám nájsť článok