Diskusia
Stratili sa problémy v školskom stravovaní?
Nestratili!
Vraťme ich do reality a vyjadrime svoj názor a potreby.
Pomáhajme si navzájom v dobrej diskusii.
Kompetencie riaditeľa verzus jedáleň (2x)
Jedálne.sk napísal/a 09 júl 2025
Dobrý deň,
Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov je kľúčovým právnym predpisom, ktorý definuje postavenie, pôsobnosť a činnosti riaditeľa školy a školského zariadenia na Slovensku.
Podľa § 2 ods. 1 písm. a) tohto zákona je riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia (ďalej len "riaditeľ") jedným z orgánov, ktoré vykonávajú štátnu správu v školstve na úseku škôl a školských zariadení.
A práve tu spočíva rozdiel medzi školou s právnou subjektivitou a školou bez právnej subjektivity:
Škola s právnou subjektivitou je samostatná právnická osoba. To znamená, že:
- Má vlastné IČO.
- Môže vstupovať do právnych vzťahov vo vlastnom mene. Môže uzatvárať zmluvy (napr. pracovné zmluvy so zamestnancami, zmluvy s dodávateľmi), nadobúdať majetok, brať si úvery, byť účastníkom súdnych sporov.
- Je rozpočtovou alebo príspevkovou organizáciou obce (alebo iného zriaďovateľa, napr. štátu, cirkvi). To znamená, že hospodári s vlastným rozpočtom a zodpovedá za svoje finančné hospodárenie.
- Riaditeľ školy je štatutárnym orgánom a je zodpovedný za riadenie školy a jej súčastí vo všetkých aspektoch – pedagogickom, ekonomickom aj personálnom.
- Zariadenie školského stravovania je v tomto prípade súčasťou školy a plne spadá pod riadenie riaditeľa školy. Vedúcim zamestnancom je vedúci školskej jedálne alebo vedúci výdajnej školskej jedálne.
Škola a školské zariadenie bez právnej subjektivity nie je samostatná právnická osoba. Je to len organizačná zložka svojho zriaďovateľa (najčastejšie obce alebo mesta). To v praxi znamená:
- Nemá vlastné IČO. Vystupuje pod IČO zriaďovateľa.
- Nemôže samostatne uzatvárať zmluvy ani nadobúdať majetok. Všetky právne úkony za ňu vykonáva zriaďovateľ.
- Nie je samostatnou rozpočtovou alebo príspevkovou organizáciou. Je súčasťou rozpočtu zriaďovateľa a jej hospodárenie spravuje zriaďovateľ.
- Štatutárnym orgánom je zriaďovateľ (napr. starosta obce alebo primátor mesta), ktorý vykonáva právne úkony súvisiace s prevádzkou školy a školského zariadenia.
- Školu riadi riaditeľ školy, má pedagogické a organizačné kompetencie, ale v právnych, finančných a personálnych záležitostiach je závislý od zriaďovateľa.
- Školské zariadenie (ŠJ, VŠJ) nie je súčasťou školy (v rozhodnutí o zaradení do siete škôl a školských zariadení SR sa uvádza „pri MŠ alebo pri ZŠ a pod.) a riadi ho riaditeľ školského zariadenia.
- Riaditeľ školského zariadenia (riaditeľ školskej jedálne, riaditeľ výdajnej školskej jedálne) má organizačné kompetencie, ale v právnych, finančných a personálnych záležitostiach spadá pod zriaďovateľa.
Legislatíva v školskom stravovaní (52x)
Jedálne.sk napísal/a 04 júl 2025
Dobrý deň,
Technicko-hospodársky zamestnanec sa do platovej triedy zaraďuje podľa zložitosti a náročnosti vykonávanej pracovnej činnosti a podľa dosiahnutého stupňa vzdelania podľa časti 01. Spoločné pracovné činnosti katalógu pracovných činností s prevahou duševnej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý tvorí prílohu č. 1 nariadenia vlády č. 341/2004 Z.z., ktorým sa ustanovujú katalógy pracovných činností pri výkone práce vo verejnom záujme a o ich zmenách a doplnení v znení neskorších predpisov (ďalej len „nariadenie vlády“).
Technicko-hospodársky zamestnanec:
04. PLATOVÁ TRIEDA- Úplné stredné vzdelanie
11 Koordinovanie a organizovanie prác zamestnancov s prevahou fyzickej práce
(napr. na úseku ubytovania, stravovania, v stavebnej alebo špedičnej prevádzke) s plnou
hmotnou zodpovednosťou.
Kuchári a pomocní kuchári, t.j. zamestnanci vykonávajúci pracovné činnosti v oblasti stravovania s prevahou fyzickej práce sa zaraďujú do platových tried podľa zložitosti a náročnosti vykonávanej pracovnej činnosti a podľa dosiahnutého stupňa vzdelania podľa časti 01. Spoločné pracovné činnosti katalógu pracovných činností remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý tvorí prílohu č. 2 nariadenia vlády.
Prevádzkový zamestnanec:
01. PLATOVÁ TRIEDA - Vzdelanie neustanovené
01 Pomocná práca pri výrobe jedál, zber a umývanie kuchynského riadu, čistenie a obsluha jednoúčelových kuchynských strojov a pod.
02 Výdaj jedál s prípadnou obsluhou stravníkov.
03 Obstarávanie desiat, nápojov vrátane vyúčtovania zverených súm.
04 Výroba jednoduchých druhov teplých jedál, polievok, cukrárskych výrobkov alebo jedál studenej kuchyne, dohotovovanie a výdaj jedál alebo rôznych príloh k hlavným jedlám.
Práca vedúcej (3x)
Jedálne.sk napísal/a 02 júl 2025
Dobrý deň,
Je to bežný problém na pracovisku, keď noví vedúci preberajú funkciu a snažia sa optimalizovať procesy, zatiaľ čo dlhoroční zamestnanci sú zvyknutí na "svoj" spôsob založený na dlhoročnej praxi.
Vo všeobecnosti platí, že vedúca školskej jedálne (ŠJ) a kuchárka majú jasne oddelené kompetencie a zodpovednosti, hoci sa ich práca prekrýva a vyžaduje si spoluprácu.
Vedúca ŠJ je zodpovedná za:
- Organizáciu a riadenie prevádzky ŠJ: To zahŕňa plánovanie, organizáciu práce, kontrolu a hodnotenie.
- Hospodárenie: Objednávanie tovaru, prijímanie, skladovanie a výdaj tovaru, vedenie skladovej evidencie, inventúry, finančné záležitosti.
- Personálne riadenie: Vedenie zamestnancov, prideľovanie úloh, kontrola dodržiavania predpisov.
- Administratíva: Vedenie dokumentácie, správy, komunikácia s dodávateľmi a nadriadenými.
- Dodržiavanie noriem: Zabezpečenie hygienických, stravovacích a bezpečnostných noriem.
- Príprava jedálneho lístka a kalkulácie: Zodpovednosť za jedálny lístok a výpočty nákladov.
Kuchárka (resp. hlavná kuchárka, ak je), kuchári a pomocné sily v kuchyni sú zodpovední za:
- Prípravu jedál: Samotné varenie podľa receptúr a jedálneho lístka.
- Údržba a hygiena kuchyne: Umývanie riadu, čistenie pracovných plôch, zariadení, stolov v kuchyni a jedálni, priestorov zariadenia.
- Dodržiavanie hygienických a technologických postupov pri príprave jedál.
- Za výdaj jedál a nápojov, hmotnosť porcie podľa vekovej skupiny stravníkov a estetickú úpravu vydaných jedál.
Vedúca ŠJ má primárne manažérske a organizačné úlohy. Jej úlohou je zabezpečiť, aby všetko fungovalo, riadiť procesy a personál. Má vykonávať kontrolu nad tým, ako sa tovar ukladá, či sú dodržané hygienické podmienky, ale nemá jej byť bežnou dennou rutinou fyzické ukladanie tovaru do skladov, či umývanie stolov. Drobné nákupy by taktiež nemali byť primárnou náplňou práce vedúcej, ak je možné ich zabezpečiť inak. Väčšinou sa potrebné suroviny objednávajú od dodávateľov. Ak ide o občasné dokúpenie niečoho, čo chýba (napr. jedna cibuľa), môže to vybaviť ktokoľvek, kto má čas a prostriedky. Ak to je na dennej báze a trvá to veľa času, je potrebné nájsť systém (napr. objednávať častejšie od dodávateľov, alebo mať na to vyhradeného zamestnanca – pracovná náplň).
Kuchárka (a ostatný kuchynský personál) má výkonné úlohy. Ich práca spočíva vo fyzickom vykonávaní prípravy jedál, údržby aj manipulácie s tovarom.
Riešenie:
Opis pracovnej činnosti (pracovná náplň):
- Požiadajte personalistu alebo priamo riaditeľa školy, aby vám poskytol pracovnú náplň pre pozíciu vedúcej ŠJ a pre pozíciu kuchárky (prípadne hlavnej kuchárky). Tieto dokumenty by mali jasne definovať, kto je za čo zodpovedný.
- Ak dokumenty nie sú dostatočne podrobné alebo chýbajú, navrhnite ich aktualizáciu v súlade s legislatívou (Nariadenie vlády SR č. 341/2004 Z. z. a súvisiace predpisy pre verejný záujem).
Kľudná a otvorená komunikácia:
- Sadnite si s kuchárkou a pokojne jej vysvetlite svoju rolu ako vedúcej. Použite argument, že ako vedúca musíte dohliadať na širšie spektrum úloh (finančné, administratívne, plánovacie, kontrolné), a preto nemôžete tráviť čas rutinnými prácami.
- Delegujte úlohy: Jasne delegujte úlohy preberania a ukladania tovaru, drobných nákupov. Vytvorte si systém, ako má tovar prebrať a kam ho uložiť.
- Stanovte očakávania čo presne v týchto oblastiach očakávate a hľadajte riešenie .
Ak napriek komunikácii pretrváva problém, obráťte sa na riaditeľa školy. Vysvetlite mu situáciu a požiadajte o podporu pri definovaní a dodržiavaní pracovných náplní. Riaditeľ by mal byť na vašej strane, pretože správne prerozdelenie úloh je v záujme efektívneho fungovania ŠJ a školy.
Je dôležité, aby si každý uvedomil svoju rolu a zodpovednosť. Zmena je pre niektorých ľudí ťažká, najmä ak sú v prostredí dlho. Ako vedúci zamestnanec musíte byť trpezlivá, ale zároveň dôsledná a neústupčivá, pokiaľ ide o vaše kompetencie a rozdelenie práce.
prechod cez jedálnu (2x)
Jedálne.sk napísal/a 27 jún 2025
Dobrý deň,
K usporiadaniu/ uvedeniu priestorov prevádzky materskej školy a školskej jedálne vydáva súhlasné/nesúhlasné stanovisko príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva.
Dotácia UPSVaR - vyplatenie rodičom (2x)
Jedálne.sk napísal/a 27 jún 2025
Ak dieťaťu alebo žiakovi lekár so špecializáciou v špecializačnom odbore pediatria alebo lekár so špecializáciou v príslušnom špecializačnom odbore určil diagnózu, ktorá si vyžaduje osobitné stravovanie, a školská jedáleň nezabezpečuje diétne stravovanie, dotácia na podporu stravovacích návykov dieťaťa sa vyplatí zákonnému zástupcovi dieťaťa.
Zákonný zástupca dieťaťa však môže požiadať o kombinované stravovanie, kedy diagnóza dieťaťa umožňuje vybrané jedlá konzumovať v školskej jedálni.
Riaditeľ školského zariadenia vydá rozhodnutie o prijatí na kombinované stravovanie. Zákonný zástupca predloží Informovaný súhlas s podmienkami stravovania a individuálnej donášky pokrmov.
Dotácia na stravu sa vyplatí zákonnému zástupcovi dieťaťa za odhlásené obedy, kedy dieťa bolo prítomné na vyučovaní.
varenie pre inú mš+zš (2x)
Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025
Dobrý deň,
Vyhláška MZ č. 533/2007 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia spoločného stravovania v §1 ustanovuje:
podrobnosti o hygienických požiadavkách na stavebno-technické riešenie, priestorové usporiadanie, vybavenie, vnútorné členenie a na prevádzku zariadení spoločného stravovania, v súlade so zásadami HACCP.
Žiadny legislatívny predpis neustanovuje kontrolovať výrobnú kapacitu kuchyne. Pojem výrobná kapacita zariadenia bol uvádzaný v kolaudačnej dokumentácii pri uvedení stavby do prevádzky. Dnes zariadenie školského stravovania pri dodržaní požiadaviek podľa vyhlášky č. 533/2007 Z.z., s moderným technologickým zariadením a dostatočným počtom odborných zamestnancov, dokáže zabezpečiť prípravu pokrmov pre väčší počet stravníkov, ako je vedená "údajná" kapacita kuchyne.
Preradenie Kuchárky na pracovníčku v prevádzke (4x)
Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025
Popis pracovnej činnosti podľa Katalógu pracovných činností remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme:
Prevádzkový zamestnanec zaradený v 1. platovej triede - činnosť 01.02 Výdaj jedál s prípadnou obsluhou stravníkov.
Kuchár/zaučený kuchár zaradený v 2. platovej triede - 02.05 Samostatné preberanie objednávok, stolovanie a obsluha zákazníkov.
Vzhľadom na to, že motorické zručnosti dieťaťa predškolského veku nie sú rozvinuté natoľko aby mohlo manipulovať so stolovým riadom, teplým pokrmom alebo nápojom, jedlá a nápoje v predškolskom zariadení sa servírujú deťom priamo na stôl.
Vydanie obedu bez mliečnej zložky obeda na požiadanie (2x)
Jedálne.sk napísal/a 20 mar 2025
Dobrý deň,
v tomto prípade môžeme povedať, že je to o ľuďoch, o ochote a ich osobnom prístupe k práci.
Samozrejme, ak sa o jedná o jogurtovú omáčku, ktorá sa pripravuje samostatne a pokrm sa touto omáčkou polieva, mala byť vydaná samostatne, aby bolo možné pokrm podľa potreby ohriať a omáčkou, ktorá sa tepelne neupravuje, aj poliať. Na výdaj pokrmov odporúčame zariadeniam školského stravovania používať jednorazové prepravné nádoby, ktoré majú oddelené priehradky na hlavný pokrm, prílohu a prípadne omáčku alebo šalát.
Odporúčaný počet zamestnancov (2x)
Jedálne.sk napísal/a 18 mar 2025
Odporúčaný počet podľa vyhlášky 330/2009 Z. z. |
Obed |
Desiata/ olovrant |
Celý deň |
Výdajňa |
Počet zamestnancov ŠJ |
Prijatý počet stravníkov |
435 |
230 |
|
115 |
8,95 |
Kuchár/zauč.kuch |
3 |
0,75 |
|
0,7 |
4,45 |
Prevádzkový zamestnanec |
3 |
|
|
0,5 |
3,5 |
T-H zamestnanec |
|
|
|
|
0 |
Vedúci šj |
1 |
|
|
|
1 |
Vyhláška odporúča počet zamestnancov podľa počtu stravníkov tak, aby prevádzka ZŠS bola schopná zabezpečiť prípravu zdravotne bezpečných pokrmov.
Bio odpad v školstve a pravidlá uchovávania (2x)
Jedálne.sk napísal/a 14 mar 2025
V zmysle §7 vyhlášky MZ č.533/2007 Z .z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia spoločného stravovania:
"Sklad organického odpadu musí byť riešený tak, aby bol do neho prístup zvonku, aby bol krytý, vetrateľný, ľahko čistiteľný a uzavierateľný. Sklad organického odpadu musí byť vybavený tečúcou teplou vodou s teplotou najmenej 45 oC z verejného vodovodu alebo vlastného zdroja a kanalizačnou výpusťou, musí byť chránený pred prístupom škodcov a nesmie byť zdrojom kontaminácie potravín a pokrmov, pitnej vody, zariadení a priestorov zariadenia spoločného stravovania. Sklad organického odpadu musí byť chladený, ak odpad nie je denne odvážaný. Sklad organického odpadu možno podľa kapacity zariadenia spoločného stravovania nahradiť iným vhodným zariadením na uskladnenie organického odpadu, ktoré musí byť umiestnené mimo priestorov, kde sa manipuluje s potravinami a pokrmami."
Podľa uvedeného sklad biologického kuchynského odpadu, pokiaľ nie je odvážaný denne, musí byť chladený. Sklad možno nahradiť aj chladničkou umiestnenou mimo skladovacích priestorov a kuchyne.
Pracovná náplň vedúcej školskej jedálne (2x)
Jedálne.sk napísal/a 14 mar 2025
Dobrý deň,
Zo zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. vyplýva pre zamestnávateľa povinnosť dohodnúť so zamestnancom v pracovnej zmluve podstatné náležitosti, ktorými sú:
-druh práce, na ktorý sa zamestnanec prijíma, a jeho stručná charakteristika,
-miesto výkonu práce (obec, časť obce alebo inak určené miesto),
-deň nástupu do práce,
- mzdové podmienky, ak nie sú dohodnuté v kolektívnej zmluve.
Druh práce, ktorý má zamestnanec pre zamestnávateľa vykonávať, je jedným z najdôležitejších pojmových znakov dohodnutého pracovného pomeru. Zamestnávateľ je povinný a zároveň aj oprávnený zamestnancovi prideľovať len práce v medziach dohodnutého druhu práce.
Pracovná náplň nadväzuje na dohodnutý druh práce v pracovnej zmluve a keďže nie je podstatnou náležitosťou pracovnej zmluvy, v priebehu pracovného pomeru sa môže meniť napríklad v závislosti od meniacej sa legislatívy, ale môže sa to diať aj jednostranne – na základe rozhodnutia zamestnávateľa (aj bez súhlasu zamestnanca), avšak pri zachovaní činností charakteristických pre pracovnú pozíciu vymedzenú konkrétnym druhom práce. Pracovná náplň je konkretizáciou pracovných úloh, ktoré sú všeobecne vyjadrené v rámci druhu práce v pracovnej zmluve.
Žiadny právny predpis neurčuje striktne vypracovať pre zamestnancov pracovnú náplň. Pracovná náplň nemusí byť uvádzaná ako súčasť pracovnej zmluvy, resp. ako príloha pracovnej zmluvy, a to z dôvodu, aby pri každej zmene pracovnej náplne nebolo potrebné dosiahnuť dohodu medzi zamestnávateľom a zamestnancom. V tomto zmysle by sa pracovná náplň mala zo strany zamestnávateľa vydávať ako jednostranný úkon a zamestnanca je potrebné s jej obsahom iba oboznámiť. Takéto oboznámenie nevyjadruje súhlas zamestnanca s pracovnou náplňou, ale je iba oboznámením sa s jej obsahom. Aj keby zamestnanec nesúhlasil s pracovnou náplňou, je povinný plniť pracovné úlohy z nej vyplývajúce.
Riaditeľ školy určuje so zreteľom na konkrétne podmienky školy a školského zariadenia pracovnú náplň zamestnancov v súlade s dohodnutým druhom práce v pracovnej zmluve.
Druh práce vedúceho zamestnanca zariadenia školského stravovania:
"Koordinovanie a organizovanie stravovacej jednotky s plnou hmotnou zodpovednosťou, starostlivosť o zamestnancov v stravovacej jednotke a starostlivosť o technickú úroveň zariadení."
Náplň práce:
"Konkrétne činnosti spojené s koordinovaním a organizovaním prevádzky zariadenia školského stravovania s cieľom zabezpečiť výrobu, konzumáciu a odbyt jedál a nápojov v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi."
Hlavná kuchárka (10x)
Jedálne.sk napísal/a 13 mar 2025
Kuchári a pomocní kuchári, t.j. zamestnanci vykonávajúci pracovné činnosti v oblasti stravovania s prevahou fyzickej práce sa zaraďujú do platových tried podľa zložitosti a náročnosti vykonávanej pracovnej činnosti a podľa dosiahnutého stupňa vzdelania podľa časti 01. Spoločné pracovné činnosti katalógu pracovných činností remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý tvorí prílohu č. 2 nariadenia vlády SR č. 341/2004 Z. z., ktorým sa ustanovujú katalógy pracovných činností pri výkone práce vo verejnom záujme a o ich zmenách a doplnení v znení neskorších predpisov.
Prevádzkový zamestnanec/pomocný kuchár - sa zaradí do 01. PLATOVEJ TRIEDY podľa:
- Kvalifikácie: Vzdelanie nie ustanovené
- Činnosti:
01 Pomocná práca pri výrobe jedál, zber a umývanie kuchynského riadu, čistenie a obsluha jednoúčelových kuchynských strojov a pod.
02 Výdaj jedál s prípadnou obsluhou stravníkov.
03 Obstarávanie desiat, nápojov vrátane vyúčtovania zverených súm.
04 Výroba jednoduchých druhov teplých jedál, polievok, cukrárskych výrobkov alebo jedál studenej kuchyne, dohotovovanie a výdaj jedál alebo rôznych príloh k hlavným jedlám.
Osobitnou požiadavkou pre výkon pracovnej činnosti prevádzkový zamestnanec, kuchár v zariadení školského stravovania je zdravotná a odborná spôsobilosť na prácu s potravinami.
Kuchár sa zaradí do 02. PLATOVEJ TRIEDY podľa:
- Kvalifikácie : Stredné vzdelanie- bez špecifikácie odboru
- Činnosti:
01 Obsluha viacúčelového veľkokapacitného kuchynského stroja alebo viac jednoúčelových veľkokapacitných kuchynských strojov na výrobu pokrmov.
02 Obsluha veľkokapacitných chladiacich alebo mraziacich zariadení.
03 Výroba a výdaj bežných druhov teplých jedál alebo zložitých jedál studenej kuchyne a výroba polotovarov z predspracovaných surovín na prípravu hlavných jedál.
04 Výroba a výdaj bežných druhov múčnikov a cukrárskych výrobkov (napr. koláče, bábovky, vianočky), výroba teplých múčnikov (napr. šišky, ovocné nákypy), hromadná výroba cukrárskych výrobkov a múčnikov v závodnom, školskom alebo obdobnom stravovacom zariadení.
05 Samostatné preberanie objednávok, stolovanie a obsluha zákazníkov.
06 Samostatné vedenie príručného skladu v zariadení vrátane hmotnej zodpovednosti, sprostredkúvanie služieb alebo obsluha minibaru vrátane odovzdávania podkladov na vyúčtovanie.
Práca v školskej jedálni (2x)
Jedálne.sk napísal/a 13 mar 2025
Podľa Vami uvedených informácií sa jedná o zmenu pracovnej zmluvy, kde budete uzatvárať pracovnú zmluvu s dvomi zamestnávateľmi. Zmenu obsahu pracovnej zmluvy možno zmeniť dodatkom k pracovnej zmluve, a to len vtedy, ak sa zamestnávateľ a zamestnanec dohodnú na jeho zmene.
Pracovná zmluva je dvojstranný právny úkon uzavretý medzi jej zmluvnými stranami, kde na jednej strane vystupuje zamestnávateľ a na druhej zamestnanec. Pracovnou zmluvou preto založený pracovnoprávny vzťah možno meniť alebo jeho obsah nahradiť len dohodou zmluvných strán. Ak teda k zmene pracovnej zmluvy nepristúpi súčasne zamestnávateľ a zamestnanec, nedôjde k jej zmene a platí v pôvodnom obsahu.
Zamestnávateľ je povinný zmenu pracovnej zmluvy vyhotoviť písomne a jedno vyhotovenie zmeny pracovnej zmluvy vydať zamestnancovi.
Dotácie na podporu stravy (9x)
Jedálne.sk napísal/a 13 mar 2025
Na prípravu nápojov môžete nakúpiť z rozdielu dotácie ovocné a zeleninové šťavy, ktoré spĺňajú minimálne požiadavky na kvalitu vyšpecifikované v Aplikácii princípov k MSN:
- prírodné ovocné 100 % šťavy alebo ovocno-zeleninové šťavy – vyrobené lisovaním ovocia alebo ovocia a zeleniny so 100 % podielom ovocia alebo ovocia a zeleniny, pasterizované, bez konzervačných látok, pridaného cukru a iných sladidiel;
- ovocné nápoje alebo ovocno-zeleninové nápoje zo 100 % koncentrátu natural – obsahujú 100 % podiel ovocia alebo ovocia a zeleniny, stabilizované šetrnou pasterizáciou, bez pridaného cukru, iných sladidiel, konzervantov a syntetických aromatických látok, dodávané v zmrazenej alebo tekutej forme.
Rozdiel z dotácie na podporu stravovacích návykov detí a žiakov môžete použiť na nákup potravín na zlepšenie kvality stravovania, aj tieto potraviny musia vychádzať z MSN a musia spĺňať MINIMÁLNE POŽIADAVKY NA KVALITU A POUŽÍVANIE POTRAVÍN.
Podmienky prijatia pomocnej sily (2x)
Jedálne.sk napísal/a 12 mar 2025
Pri zaradení zamestnanca na pracovnú pozíciu prevádzkový zamestnanec v školskej sa kvalifikačné požiadavky neustanovujú. Podmienkou je zdravotná a odborná spôsobilosť- zdravotný preukaz a osvedčenie o odbornej spôsobilosti na prácu s potravinami. Výhodou je prax v zariadení spoločného stravovania.