Diskusia

Stratili sa problémy v školskom stravovaní?

Nestratili!

Vraťme ich do reality a vyjadrime svoj názor a potreby.

Pomáhajme si navzájom v dobrej diskusii.

 

Založit novú tému

Preradenie do nižšej platovej triedy (2x)

Milan Kubina napísal/a 19 júl 2025

Dobrý deň,

Áno, zamestnávateľ môže zmeniť platovú triedu zamestnanca, ale závisí to od viacerých faktorov. Zaradenie do platovej triedy je naviazané na druh práce dohodnutý v pracovnej zmluve.

Zaradenie do platovej triedy: Zamestnávateľ je povinný zaradiť zamestnanca do platovej triedy podľa najnáročnejšej pracovnej činnosti, ktorú má zamestnanec vykonávať v rámci druhu práce dohodnutého v pracovnej zmluve a podľa splnenia kvalifikačných predpokladov. Ak sa zmení náplň práce a už nezodpovedá 3. platovej triede, ale len 2. platovej triede, môže zamestnávateľ navrhnúť zmenu.

Je dôležité poznamenať, že ak ide o verejnú správu alebo verejný záujem, platové triedy sa riadia zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a musia sa dodržiavať stanovené katalógy pracovných činností a kvalifikačné predpoklady.

Zmena pracovnej zmluvy: Akákoľvek zmena podstatných náležitostí pracovnej zmluvy (ako je druh práce, miesto výkonu práce, platové podmienky) si vyžaduje písomnú dohodu medzi zamestnávateľom a zamestnancom formou dodatku k pracovnej zmluve. Ak s preradením do nižšej platovej triedy zamestnanec nesúhlasí, zamestnávateľ ho nemôže jednostranne preradiť.
Zamestnávateľ môže navrhnúť preradenie do nižšej platovej triedy z rôznych dôvodov:

Zmena pracovnej náplne/pozície: Ak sa zmenila pracovná pozícia (druh práce) alebo náplň práce tak, že vykonávané činnosti už nezodpovedajú vyššej platovej triede.

Organizačné zmeny: Ak zamestnávateľ ruší pôvodné pracovné miesto a ponúkne iné, ktoré je zaradené do nižšej platovej triedy. V takom prípade si splní ponukovú povinnosť a zamestnanec sa rozhodne, či túto zmenu prijme.

Nesprávne zaradenie: Ak bolo pôvodné zaradenie do vyššej platovej triedy chybné-(druh práce, pracovná činnosť, kvalifikácia).

Nespokojnosť s pracovným výkonom: V niektorých prípadoch môže byť dôvodom nespokojnosť s výkonom zamestnanca, ale pred takýmto krokom by mal zamestnávateľ dať priestor na zlepšenie. Aj v tomto prípade ide o preradenie formou dodatku.

Písomné oznámenie: Zamestnávateľ je povinný písomne oznámiť zamestnancovi výšku a zloženie funkčného platu pri uzatvorení pracovnej zmluvy, pri zmene druhu práce alebo pri úprave funkčného platu. Ak neoznámil zmenu platovej triedy písomne, porušuje tým zákon.

Odporúčanie:

Overiť si pracovnú zmluvu a prípadné dodatky, aký druh práce je dohodnutý a aká platová trieda je s ním spojená.Požiadať zamestnávateľa o vysvetlenie, prečo došlo k zmene platovej triedy s odôvodnením. Ak nebol podpísaný dodatok k pracovnej zmluve o zmene platovej triedy, je to dôležité riešiť.

Ak zamestnávateľ predloží dodatok k pracovnej zmluve, ktorý mení platovú triedu, ale zamestnanec nesúhlasí, nemá povinnosť ho podpísať. Ak dodatok nepodpíše, dohoda o zmene pracovnej zmluvy nevznikne.

Ak sa zmena platového zaradenia neobjasní, ak zamestnávateľ nepostupuje správne, je vhodné poradiť sa s právnikom špecializujúcim sa na pracovné právo alebo s odborovou organizáciou, ak u vás pôsobí.

Zamestnávateľ s platovou triedou "hýbať" môže, ale len v súlade so zákonom a so súhlasom zamestnanca, pokiaľ nejde o výnimočné situácie stanovené zákonom (napr. preradenie na odvrátenie mimoriadnej udalosti).

Zobraziť celú diskusiu

Zmena dodávateľa - je potrebná súťaž? (2x)

Milan Kubina napísal/a 19 júl 2025

Dobrý deň,

Cirkevná základná škola s právnou subjektivitou je verejným obstarávateľom, a preto sa na ňu vzťahuje Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní (ďalej len "zákon o VO").

V súvislosti s nákupom potravín na stravovanie v zariadení školského stravovania (v školskej jedálni) v hodnote od 50 000€ do 220 999,99 € je potrebné zohľadniť nedávne zmeny v zákone o VO, ktoré nadobudli účinnosť 1. augusta 2024.

Novela zákona o VO zaviedla do § 1 ods. 13 písm. ab) novú podlimitnú výnimku pre nákup potravín pre zariadenia školského stravovania.

Táto výnimka znamená, že zákon o verejnom obstarávaní sa nevzťahuje na podlimitnú zákazku, ktorej predmetom je dodanie potravín, ktorých odberateľom je zariadenie školského stravovania.

Čo to v praxi znamená pre cirkevnú základnú školu pri nákupe potravín

Pri nákupe potravín do 50 000€ (bez DPH) ide o zákazku malého rozsahu, nespadá pod zákon o verejnom obstarávaní, nakupuje potraviny podľa aktuálnej ponuky na trhu.

Pri nákupe potravín pre školskú jedáleň v hodnote do 220 999,99 € nemusí aplikovať plné postupy verejného obstarávania, ako sú napríklad bežné nadlimitné alebo podlimitné postupy s otváraním ponúk, elektronickými aukciami a podobne.

Napriek spomínanej výnimke, škola má stále určité povinnosti, ktoré sú odvodené od princípov hospodárnosti, efektívnosti, transparentnosti a dobrého hospodárenia s verejnými prostriedkami:

Transparentnosť- proces nákupu by mal byť čo najotvorenejší a preukázateľný.

Hospodárnosť a efektívnosť- potraviny nakupovať v najlepšej kvalite za najlepšiu možnú cenu, aby sa dosiahol optimálny pomer ceny a úžitku (nekvalitné potraviny za výhodnú cenu nepredstavujú požadovaný úžitok).

Nediskriminácia hospodárskych subjektov- neuprednostňovať konkrétnych dodávateľov bez objektívneho dôvodu ( blízkosť skladov, rýchlosť dodania, dobrá overená spolupráca, kvalitné výrobky a pod.).

Rovnaké zaobchádzanie pre všetkých potenciálnych dodávateľov, rovnaké podmienky. Požiadavky na dodávateľov by mali byť primerané predmetu a hodnote zákazky.

Urobiť prieskum trhu:

Hoci to nie je formálne stanovený postup podľa zákona o VO, je odporúčané vykonať prieskum trhu. To znamená osloviť viacerých potenciálnych dodávateľov (napr. 3-5) s požiadavkou na cenovú ponuku a porovnať ich. Tento prieskum by mal byť zdokumentovaný (e-maily, záznamy z telefonátov, ponuky). Je kľúčové viesť riadnu dokumentáciu celého procesu nákupu.

1.Dokumentácia:

  • Záznam z prieskumu trhu.
  • Prijaté cenové ponuky.
  • Odôvodnenia výberu dodávateľa (prečo bol vybraný konkrétny dodávateľ – napr. najlepšia cena, kvalita, referencie, dodacie podmienky).
  • Uzavreté zmluvy s dodávateľmi. S vybraným dodávateľom je potrebné uzavrieť písomnú zmluvu na dodávku potravín.

2.Dodržiavanie ostatných predpisov: Aj mimo zákona o VO je potrebné dodržiavať ďalšie právne predpisy, ako napríklad:

  • Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a súvisiace vyhlášky o školskom stravovaní.
  • Predpisy týkajúce sa hygieny potravín a bezpečnosti potravín.
  • Finančné pásma pre školské stravovanie, ktoré určuje Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR.

3.Určenie predpokladanej hodnoty zákazky (PHZ): Je dôležité správne urobiť opis každej nakupovanej komodity a určiť celkovú predpokladanú hodnotu nákupu všetkých potravín na celé obdobie (napríklad na jeden školský rok), aby sa predišlo umelému deleniu zákazky s cieľom vyhnúť sa aplikácii zákona o VO. Ak by hodnota prekročila spomínaných 220 999,99 €, uplatňovala by sa iná kategória (Nadlimitná zákazka).

Hoci novela zákona o verejnom obstarávaní významne zjednodušila nákup potravín pre školské jedálne v rámci podlimitných zákaziek zavedením výnimky, cirkevná základná škola ako verejný obstarávateľ musí naďalej konať hospodárne, transparentne a efektívne. To si vyžaduje minimálne zdokumentovaný prieskum trhu a dodržiavanie všeobecných princípov verejného obstarávania a súvisiacich predpisov.

Zobraziť celú diskusiu

Kompetencie riaditeľa verzus jedáleň (2x)

Jedálne.sk napísal/a 09 júl 2025

Dobrý deň,

Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov je kľúčovým právnym predpisom, ktorý definuje postavenie, pôsobnosť a činnosti riaditeľa školy a školského zariadenia na Slovensku.

Podľa § 2 ods. 1 písm. a) tohto zákona je riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia (ďalej len "riaditeľ") jedným z orgánov, ktoré vykonávajú štátnu správu v školstve na úseku škôl a školských zariadení.

A práve tu spočíva rozdiel medzi školou s právnou subjektivitou a školou bez právnej subjektivity:

Škola s právnou subjektivitou je samostatná právnická osoba. To znamená, že:

  • Má vlastné IČO.
  • Môže vstupovať do právnych vzťahov vo vlastnom mene. Môže uzatvárať zmluvy (napr. pracovné zmluvy so zamestnancami, zmluvy s dodávateľmi), nadobúdať majetok, brať si úvery, byť účastníkom súdnych sporov.
  • Je rozpočtovou alebo príspevkovou organizáciou obce (alebo iného zriaďovateľa, napr. štátu, cirkvi). To znamená, že hospodári s vlastným rozpočtom a zodpovedá za svoje finančné hospodárenie.
  • Riaditeľ školy je štatutárnym orgánom a je zodpovedný za riadenie školy a jej súčastí vo všetkých aspektoch – pedagogickom, ekonomickom aj personálnom.
  • Zariadenie školského stravovania je v tomto prípade súčasťou školy a plne spadá pod riadenie riaditeľa školy. Vedúcim zamestnancom je vedúci školskej jedálne alebo vedúci výdajnej školskej jedálne.

Škola a školské zariadenie bez právnej subjektivity nie je samostatná právnická osoba. Je to len organizačná zložka svojho zriaďovateľa (najčastejšie obce alebo mesta). To v praxi znamená:

  • Nemá vlastné IČO. Vystupuje pod IČO zriaďovateľa.
  • Nemôže samostatne uzatvárať zmluvy ani nadobúdať majetok. Všetky právne úkony za ňu vykonáva zriaďovateľ.
  • Nie je samostatnou rozpočtovou alebo príspevkovou organizáciou. Je súčasťou rozpočtu zriaďovateľa a jej hospodárenie spravuje zriaďovateľ.
  • Štatutárnym orgánom je zriaďovateľ (napr. starosta obce alebo primátor mesta), ktorý vykonáva právne úkony súvisiace s prevádzkou školy a školského zariadenia.
  • Školu riadi riaditeľ školy, má pedagogické a organizačné kompetencie, ale v právnych, finančných a personálnych záležitostiach je závislý od zriaďovateľa.
  • Školské zariadenie (ŠJ, VŠJ) nie je súčasťou školy (v rozhodnutí o zaradení do siete škôl a školských zariadení SR sa uvádza „pri MŠ alebo pri ZŠ a pod.) a riadi ho riaditeľ školského zariadenia.
  • Riaditeľ školského zariadenia (riaditeľ školskej jedálne, riaditeľ výdajnej školskej jedálne) má organizačné kompetencie, ale v právnych, finančných a personálnych záležitostiach spadá pod zriaďovateľa.
Zobraziť celú diskusiu

Legislatíva v školskom stravovaní (52x)

Jedálne.sk napísal/a 04 júl 2025

Dobrý deň,

Technicko-hospodársky zamestnanec sa do platovej triedy zaraďuje podľa zložitosti a náročnosti vykonávanej pracovnej činnosti a podľa dosiahnutého stupňa vzdelania podľa časti 01. Spoločné pracovné činnosti katalógu pracovných činností s prevahou duševnej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý tvorí prílohu č. 1 nariadenia vlády č. 341/2004 Z.z., ktorým sa ustanovujú katalógy pracovných činností pri výkone práce vo verejnom záujme a o ich zmenách a doplnení v znení neskorších predpisov (ďalej len „nariadenie vlády“).

Technicko-hospodársky zamestnanec:

04. PLATOVÁ TRIEDA- Úplné stredné vzdelanie

11 Koordinovanie a organizovanie prác zamestnancov s prevahou fyzickej práce

(napr. na úseku ubytovania, stravovania, v stavebnej alebo špedičnej prevádzke) s plnou

hmotnou zodpovednosťou.

Kuchári a pomocní kuchári, t.j. zamestnanci vykonávajúci pracovné činnosti v oblasti stravovania s prevahou fyzickej práce sa zaraďujú do platových tried podľa zložitosti a náročnosti vykonávanej pracovnej činnosti a podľa dosiahnutého stupňa vzdelania podľa časti 01. Spoločné pracovné činnosti katalógu pracovných činností remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý tvorí prílohu č. 2 nariadenia vlády.

Prevádzkový zamestnanec:

01. PLATOVÁ TRIEDA - Vzdelanie neustanovené

01 Pomocná práca pri výrobe jedál, zber a umývanie kuchynského riadu, čistenie a obsluha jednoúčelových kuchynských strojov a pod.

02 Výdaj jedál s prípadnou obsluhou stravníkov.

03 Obstarávanie desiat, nápojov vrátane vyúčtovania zverených súm.

04 Výroba jednoduchých druhov teplých jedál, polievok, cukrárskych výrobkov alebo jedál studenej kuchyne, dohotovovanie a výdaj jedál alebo rôznych príloh k hlavným jedlám.

Zobraziť celú diskusiu

Práca vedúcej (3x)

Jedálne.sk napísal/a 02 júl 2025

Dobrý deň,

Je to bežný problém na pracovisku, keď noví vedúci preberajú funkciu a snažia sa optimalizovať procesy, zatiaľ čo dlhoroční zamestnanci sú zvyknutí na "svoj" spôsob založený na dlhoročnej praxi.

Vo všeobecnosti platí, že vedúca školskej jedálne (ŠJ) a kuchárka majú jasne oddelené kompetencie a zodpovednosti, hoci sa ich práca prekrýva a vyžaduje si spoluprácu.

Vedúca ŠJ je zodpovedná za:

  • Organizáciu a riadenie prevádzky ŠJ: To zahŕňa plánovanie, organizáciu práce, kontrolu a hodnotenie.
  • Hospodárenie: Objednávanie tovaru, prijímanie, skladovanie a výdaj tovaru, vedenie skladovej evidencie, inventúry, finančné záležitosti.
  • Personálne riadenie: Vedenie zamestnancov, prideľovanie úloh, kontrola dodržiavania predpisov.
  • Administratíva: Vedenie dokumentácie, správy, komunikácia s dodávateľmi a nadriadenými.
  • Dodržiavanie noriem: Zabezpečenie hygienických, stravovacích a bezpečnostných noriem.
  • Príprava jedálneho lístka a kalkulácie: Zodpovednosť za jedálny lístok a výpočty nákladov.

Kuchárka (resp. hlavná kuchárka, ak je), kuchári a pomocné sily v kuchyni sú zodpovední za:

  • Prípravu jedál: Samotné varenie podľa receptúr a jedálneho lístka.
  • Údržba a hygiena kuchyne: Umývanie riadu, čistenie pracovných plôch, zariadení, stolov v kuchyni a jedálni, priestorov zariadenia.
  • Dodržiavanie hygienických a technologických postupov pri príprave jedál.
  • Za výdaj jedál a nápojov, hmotnosť porcie podľa vekovej skupiny stravníkov a estetickú úpravu vydaných jedál.

Vedúca ŠJ má primárne manažérske a organizačné úlohy. Jej úlohou je zabezpečiť, aby všetko fungovalo, riadiť procesy a personál. Má vykonávať kontrolu nad tým, ako sa tovar ukladá, či sú dodržané hygienické podmienky, ale nemá jej byť bežnou dennou rutinou fyzické ukladanie tovaru do skladov, či umývanie stolov. Drobné nákupy by taktiež nemali byť primárnou náplňou práce vedúcej, ak je možné ich zabezpečiť inak. Väčšinou sa potrebné suroviny objednávajú od dodávateľov. Ak ide o občasné dokúpenie niečoho, čo chýba (napr. jedna cibuľa), môže to vybaviť ktokoľvek, kto má čas a prostriedky. Ak to je na dennej báze a trvá to veľa času, je potrebné nájsť systém (napr. objednávať častejšie od dodávateľov, alebo mať na to vyhradeného zamestnanca – pracovná náplň).

Kuchárka (a ostatný kuchynský personál) má výkonné úlohy. Ich práca spočíva vo fyzickom vykonávaní prípravy jedál, údržby aj manipulácie s tovarom.

Riešenie:

Opis pracovnej činnosti (pracovná náplň):

  • Požiadajte personalistu alebo priamo riaditeľa školy, aby vám poskytol pracovnú náplň pre pozíciu vedúcej ŠJ a pre pozíciu kuchárky (prípadne hlavnej kuchárky). Tieto dokumenty by mali jasne definovať, kto je za čo zodpovedný.
  • Ak dokumenty nie sú dostatočne podrobné alebo chýbajú, navrhnite ich aktualizáciu v súlade s legislatívou (Nariadenie vlády SR č. 341/2004 Z. z. a súvisiace predpisy pre verejný záujem).

Kľudná a otvorená komunikácia:

  • Sadnite si s kuchárkou a pokojne jej vysvetlite svoju rolu ako vedúcej. Použite argument, že ako vedúca musíte dohliadať na širšie spektrum úloh (finančné, administratívne, plánovacie, kontrolné), a preto nemôžete tráviť čas rutinnými prácami.
  • Delegujte úlohy: Jasne delegujte úlohy preberania a ukladania tovaru, drobných nákupov. Vytvorte si systém, ako má tovar prebrať a kam ho uložiť.
  • Stanovte očakávania čo presne v týchto oblastiach očakávate a hľadajte riešenie .

Ak napriek komunikácii pretrváva problém, obráťte sa na riaditeľa školy. Vysvetlite mu situáciu a požiadajte o podporu pri definovaní a dodržiavaní pracovných náplní. Riaditeľ by mal byť na vašej strane, pretože správne prerozdelenie úloh je v záujme efektívneho fungovania ŠJ a školy.

Je dôležité, aby si každý uvedomil svoju rolu a zodpovednosť. Zmena je pre niektorých ľudí ťažká, najmä ak sú v prostredí dlho. Ako vedúci zamestnanec musíte byť trpezlivá, ale zároveň dôsledná a neústupčivá, pokiaľ ide o vaše kompetencie a rozdelenie práce.

Zobraziť celú diskusiu
JAZ

Zatvorená jedáleň (2x)

Jedálne.sk napísal/a 30 nov 2022

V prípade pracovnej neschopnosti zamestnanca z dôvodu ochorenia, je povinnosťou vedúceho zamestnanca zariadenia školského stravovania resp. riaditeľa školy alebo zriaďovateľa školy a školského zariadenia, zabezpečiť plynulý chod školskej jedálne.

Dočasne prerušiť činnosť školskej jedálne môže len príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva v prípade mimoriadnej epidemiologickej situácie na zamedzenia šírenia prenosného ochorenia.

Zobraziť celú diskusiu

stravovanie kuchárok v ŠJ (2x)

Jedálne.sk napísal/a 25 nov 2022

Žiadny právny predpis neustanovuje, že sa zamestnanec musí stravovať tam, kde mu zamestnávateľ zabezpečí (podľa Zákonníka práce) počas výkonu práce stravovanie.

Stravovanie kuchárok v zariadení, v ktorom pracujú na príprave pokrmov, je však špecifické a zamestnávatelia si odobratie jedného obeda denne môžu ustanoviť v Pracovnom poriadku pre zamestnancov.

Už z pracovnej pozície kuchárky vyplýva, že pripravované pokrmy poskytované stravníkom, v tomto prípade deťom, musí pred výdajom degustovať.

Z hľadiska morálneho je neprípustné, aby zamestnanci, ktorí majú voľný prístup k potravinám a pokrmom neplatili za jedno jedlo denne v zanedbateľnej cene cca 1,50€. Cena potravín neustále rastie a za 1,50€ už nie je možné zakúpiť ani potraviny na raňajky, či desiatu. To skutočne budú kuchárky 8 hodín pracovného času o hlade?

V takom prípade odporúčame zamestnávateľovi a vedúcemu zamestnancovi ZŠS posilniť kontrolu zamestnancov.

Zobraziť celú diskusiu

Používanie mrazenej zeleniny a čistených zemiakov (2x)

Jedálne.sk napísal/a 16 nov 2022

Podľa Aplikácie princípov k MSN revízia 2021 sa pri príprave pokrmov so zeleniny používa prioritne čerstvá zelenina. Čerstvú zeleninu možno nahradiť hlbokozmrazenou zeleninou z dôvodu sezónnosti. T.z. z dôvodu nedostatku ponuky čerstvej zeleniny na trhu. Je možné akceptovať výnimočné situácie ako napr. pri výpadku energií, pri neočakávanom výpadku zamestnancov, čo nie je Váš prípad.

Predovšetkým je potrebné zvážiť, či je potrebné podľa počtu stravníkov v prevádzke zriadiť stavebne oddelený priestor alebo prevádzkovo oddelený priestor v súlade s vyhláškou č. 533/2007 Z. z. (príloha č. 1).

Prevádzka zariadenia školského stravovania nemôže plnohodnotne fungovať bez zriadenia hrubej prípravovne zeleniny ( priestor v priamo v prevádzke alebo stavebne oddelený priestor ) vzhľadom k tomu, že nie možné nahradiť čerstvú zeleninu v plnom rozsahu zeleninou mrazenou ( kapusta, kel, paprika, rajčiny, mrkva do šalátu, príloha a pod. ...).

Žiadať o pomoc príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva, ktorý vykonáva voči zariadeniam verejného stravovania zdravotný dozor, je ako zavolať na seba kontrolný orgán.

Jediným oprávneným subjektom, na ktorý sa musíte obrátiť a ktorý Vám môže pomôcť je Váš zriaďovateľ.

Zobraziť celú diskusiu

Pracovná náplň a hmotná zodpvednosť (2x)

napísal/a 04 nov 2022

Odpoveď Jedálne.sk

Pracovná  náplň  zamestnanca a hmotná zodpovednosť za zverený majetok sa vyhotovuje a potvrdzuje podpisom  pri nástupe do zamestnania alebo ak dôjde k zmene v rámci dohodnutého druhu práce. Zmena riaditeľa školy alebo školského zariadenia nie je dôvodom na opätovné podpisovanie pracovných zmlúv, pracovných náplní a hmotnej zodpovednosti všetkých zamestnancov školy a školského zariadenia.

Zobraziť celú diskusiu

Zbieranie tanierov po jedle (4x)

napísal/a 04 nov 2022

Odpoveď Jedálne.sk

Pri prijatí dieťaťa do zariadenia školského stravovania je povinnosťou vedúceho zariadenia poskytnúť informácie k organizácii prevádzky v prípade neodhlásenia dieťaťa z obeda. Zákonný zástupca dieťaťa si prvý deň ochorenia dieťaťa, v prípade prejaveného záujmu, môže prevziať obed do prepravnej nádoby vo vyhradenom čase. Ak neprejaví záujem, je bežne zaužívanou praxou zostávajúce jedlá (desiatu, obed a olovrant) poskytnúť deťom ako prídavok.

Pani učiteľky si, v prípade záujmu, môžu uhradiť doplnkové stravovanie podľa finančného pásma ako pre vekovú kategóriu 15-19 ročných stravníkov.

Zobraziť celú diskusiu

Archivácia (6x)

Jedálne.sk napísal/a 04 okt 2022

Zobraziť celú diskusiu

Jedáleň 21.storocia (2x)

Jedálne.sk napísal/a 04 okt 2022

Konferencia bola z dôvodu vysokej chorobnosti posunutá, takže stále môžete prísť.

O projektoch, ktoré dnes už bežia, je na našej stránke zverejnený článok . Pokiaľ splníte podmienky v danej Výzve, samozrejme sa môžete zúčastniť.

A ak na to budete potrebovať podporu odborníkov, môžete sa na nás obrátiť a my vás prepojíme.

redakcia Jedálne.sk

Zobraziť celú diskusiu

Kedy budú nové finančné pásma? (2x)

Jedálne.sk napísal/a 30 sep 2022

Podľa najnovších získaných informácií, navrhované „NOVÉ“ finančné schválila školská pracovná skupina a budú predložené na podpis novému ministrovi školstva. Len aby sme už nejakého mali.

Z príspevku cítiť spravodlivé rozhorčenie kolegyne zo školskej jedálne a súhlasíme s navrhovaným štrajkom. Avšak jeden štrajk za finančné pásma „červených tričiek“ už prebehol a koľko školských jedální sa za svoju prácu do neho zapojilo? Cca 7% z celej SR. Nestačí len čakať. Redakcia Jedálne.sk Vám prináša aktuálne informácie, nemôže „konať“ za zamestnancov školských jedální.

Zobraziť celú diskusiu

Program (3x)

Margita napísal/a 27 sep 2022

Ano, robíme cez edupage.
Zobraziť celú diskusiu

Lokálna verejná kuchyňa. Sen, alebo reálna možnosť? (4x)

Jedálne.sk napísal/a 12 sep 2022

Podľa zákona NR SR č. 152/1995 o potravinách v znení neskorších predpisov sú prevádzkovatelia povinní

na všetkých stupňoch výroby, spracúvania a distribúcie dodržiavať požiadavky upravené týmto zákonom, potravinovým kódexom a osobitnými predpismi. Zamestnanci, ktorí prichádzajú priamo alebo nepriamo do styku s potravinami, musia byť poučení a vyškolení o hygiene potravín podľa osobitného predpisu v rozsahu primeranom pracovným činnostiam, ktoré vykonávajú.

Manipulácia s potravinami a pokrmami sa považuje za epidemiologicky závažnú činnosť. Epidemiologicky závažná činnosť je pracovná činnosť, ktorou možno pri zanedbaní postupov správnej výrobnej praxe a pri nedodržaní zásad osobnej hygieny spôsobiť vznik alebo šírenie prenosného ochorenia. Môžu ju vykonávať len osoby zdravotne spôsobilé a odborne spôsobilé.

Zdravotnú spôsobilosť preukazuje osoba zdravotným preukazom, ktorý jej na základe vstupnej lekárskej prehliadky vydá lekár,

Osobitnou podmienkou na vykonávanie epidemiologicky závažných činností je odborná spôsobilosť, ktorá sa preukazuje

a) osvedčením o odbornej spôsobilosti alebo
b) dokladom o absolvovaní príslušného odborného vzdelania alebo dokladom o uznaní dokladu

o vzdelaní.

Podľa Katalógu pracovných činností remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme, časť Spoločné pracovné činnosti v oblasti stravovania- sa manipulačné a obslužné práce spojené so stravovaním vzťahujú na zamestnancov v oblasti stravovania.

Zobraziť celú diskusiu
JAZ
Meno:
E-mail:
Téma diskusie:
Správa:
Odosláním súhlasím so Zásadami ochrany osobných údajov a pravidlami diskusie.

Nechcete prísť o žiadnu užitočnú informáciu? Zaregistrujte sa k odberu noviniek

Odosláním súhlasím so Zásadami ochrany osobných údajov.

Naši partneri
JAZ
Savencia
KRR
VIS
Kema
AG Foods
Robot Coupe
Ailos
Liebherr
Irinox
Kobra kefy
HACCP Bakošová
Zdravýživka
Pán Zemiak
Ryba Handlová
Bidfood
Pomôžeme vám nájsť článok