Počet zamestnancov v ŠJ
Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025
Dobrý deň, rada by som sa opýtala, či mám ako vedúca ŠJ, nárok na administratívnu asistentku pri takomto počte stravníkov. Celkový počet stravníkov 753, z toho 108 v jednej MŠ, 50 v druhej MŠ, 90 zamestnancov, 8 dôchodcov. Z toho každý deň cca 20-30 obedárov. Sme ZŠ s MŠ. V ZŠ máme kuchyňu s hlavnou veľkou jedálňou, ďalšie dve výdajné jedálne sú v dvoch škôlkach a ešte jedna výdajná jedáleň je v oddelenom pracovisku so špeciálnymi triedami. Zloženie tímu nasledovné: Vedúca ŠJ -1 Hlavná kuchárka - 1 Kuchárka - 2 Pomocná kuchárka - 4,5 Pomocná sila v kuchyni - 0,5 Pomocný pracovník okolo kuchyne - 0,25 Z kuchárok nám jedna odchádza 10:15 do škôlky, kde vydáva obed a chystá a vydáva olovrant. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
Jedálne.sk napísal/a 28 mar 2025
Odporúčaný počet podľa vyhlášky 330/2009 Z. z. |
Obed |
Desiata/ olovrant |
Celý deň |
1.výdajňa |
2. výdajňa |
3. výdajňa |
Počet zamestnancov ŠJ |
|
Prijatý počet stravníkov |
753* |
316** |
|
108*** |
50 |
|
12,45 |
|
Prvý kuchár/Kuchár/zauč.kuch |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
Prevádzkový zamestnanec/ zaučený kuchár |
4,5 |
0,75 |
|
0,7 |
0,5 |
|
6,45 |
|
T-H zamestnanec |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
Vedúci šj |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
Poznámka: |
||||||||
*9/800x753=8,5 |
||||||||
**108+50x2(D+OL) |
||||||||
***200/1,2x108=0,7 |
Podľa prílohy č. 2 k vyhláške č.330/2009 Z.z sa odporúča pri už počte nad 500 stravníkov prijať Technicko -hospodárskeho zamestnanca
Vzhľadom aj na to, že ako riaditeľ/ vedúci zamestnanec máte viac ako dve ZŠS, odporúčame Vám vytvoriť pracovnú pozíciu technicko-hospodárskeho zamestnanca, ktorého
pracovnou náplňou je :
1. Komplexné vedenie agendy súvisiacej so stravovanými osobami v zariadení školského stravovania:
a) vedie evidenciu stravníkov podľa prijatých zápisných lístkov stravníkov;
b) denne vedie výkaz stravovaných osôb na základe odhlášok a prihlášok na stravovanie;
c) samostatne rozpočtuje, zúčtováva a spravuje finančné prostriedky zákonných zástupcov detí a žiakov a dospelých stravníkov určených na úhradu nákladov na stravovanie;
d) zabezpečuje včasné zúčtovanie preplatkov a nedoplatkov stravníkov;
e) vyhotovuje podklady k mesačnej uzávierke a prehľad inkasa stravného.
2. Samostatne spracúva podklady na čerpanie finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov v rámci Celospoločenských programov podpory zdravia.
3. Denne sleduje stav čerpania finančného limitu na nákup potravín.
4. Mesačne vyhodnocuje nutričné hodnoty podávaných jedál a plnenie odporúčaných výživových dávok podľa vekovej skupiny stravníkov a druhov osobitného stravovacieho režimu s použitím špecializovaných odborných metód informačných technológií.
2. Zabezpečuje dodávateľsko-odberateľské vzťahy podľa zákona o verejnom obstarávaní a zásad pre bezpečnosť a kvalitu nakupovaných potravín.
3. Vedie evidenciu faktúr a objednávok, zabezpečuje včasnú úhradu podľa rozpočtových pravidiel, resp. finančných pravidiel alebo vnútorných predpisov.
4. Vyhotovuje inventúrne zoznamy, vedie evidenciu majetku, finančných prostriedkov, vykonáva celoročné a mimoriadne inventarizácie, vrátane plnej hmotnej zodpovednosti za tieto hodnoty.
5. Zodpovedá za evidovanie, tvorbu, ukladanie, ochranu registratúrnych záznamov, prístup k nim a ich vyraďovanie podľa registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu školy alebo školského zariadenia.
6. Zabezpečuje dodržiavanie predpisov o bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a predpisov na ochranu pred požiarmi.
7. Zabezpečuje vedenie štatistiky a výkazníctva v súlade s príslušnými predpismi.
8. Uplatňuje záujmy stravníkov vo vzťahu k činnosti zariadenia školského stravovania.