Evidenčná a ohlasovacia povinnosť cez ISOH až od 1. januára 2022

Evidenčná a ohlasovacia povinnosť cez ISOH až od 1. januára 2022
Musí školská jedáleň hlásiť vznik odpadu, pokiaľ odovzdáva odpad zmluvnému prepravcovi?
Povinnosťou každého držiteľa/pôvodcu odpadu, ktorým je aj vaše zariadenie školského stravovania, podľa vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 366/2015 Z. z. je evidenčná a ohlasovacia povinnosť.
Evidenčná a ohlasovacia povinnosť sa mala plniť elektronicky prostredníctvom Integrovaného systému odpadového systému (ISOH) už od januára 2021.
Avšak tento elektronický systém ešte nie je pripravený, preto sa povinnosť plniť si evidenčnú a ohlasovaciu povinnosť elektronicky posúva o jeden rok.
Držiteľ odpadu do spustenia elektronického systému vedie tlačivo Evidenčný list odpadu, ktorý vypĺňa priebežne za obdobie kalendárneho roka a uchováva v listinnej podobe päť rokov.
Ohlásenie o vzniku odpadu a nakladaní s ním podáva držiteľ odpadu, sprostredkovateľ a obchodník na tlačive, ktorého vzor je uvedený v prílohe č.2 k vyhláške č. 366/2015 Z.z..
Ohlásenie o vzniku odpadu a nakladaní s ním sa podáva za obdobie kalendárneho roka do 28. februára 2021 príslušnému okresnému úradu a uchováva sa v listinnej podobe päť rokov.
Bližšie informácie k podávaniu Ohlásenia o vzniku odpadu nájdete v článku:
Označte si vo svojom kalendári 28. február! Je to kľúčový deň evidencie kuchynského odpadu!
Vzor ako vyplniť tlačivo nájdete TU
Zdroj obrázku: <a href='https://www.freepik.com/photos/eco'>Eco photo created by gpointstudio - www.freepik.com</a