Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne

Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne
Práve teraz sme získali priestor sa zastaviť a obzrieť.
Máme možnosť nájsť v jedálni rezervy a námety na zlepšenie.
Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne
Život nie je vždy len prechádzka ružovým sadom a prináša aj tienisté stránky. K nim patrí aj súčasná "kríza". Trúchlenie nám ale nepomôže. Na všetkom hľadajme niečo pozitívne a čokoľvek nájdeme, snažme sa čo najlepšie využiť - pre seba, pre svojich blízkych, pre našu prácu, pre lepší život.
Práve teraz sme získali priestor sa zastaviť a obzrieť. Máme možnosť nájsť v jedálni rezervy a námety na zlepšenie.
Kríza nás vedie k zmenám a k dôležitým ponaučeniam:
- Kríza nás napr. núti šetriť, niekedy aj dosť tvrdo. Dobrý hospodár sa však šetrne chová vždy, aj vtedy, keď ťažké obdobie skončí.
- V kríze stúpa nezamestnanosť. Prácu si preto treba vážiť. Keď pracujem, musí za mnou byť vidieť konkrétny a užitočný výsledok, ktorý niekomu pomôže a za ktorý je niekto ochotný zaplatiť svoje peniaze.
- So svojím nadriadeným (zamestnávateľom) si musím včas vyjasniť zásadné veci: Čo sa odo mňa očakáva? Aký je konkrétny výsledok mojej práce? Kto ho potrebuje? Ako môžem ovplyvniť jeho kvalitu?
- V kríze zákazníci menej nakupujú. To nás núti ešte viac obracať pozornosť k zákazníkovi a zisťovať jeho potreby.
Ako tieto ponaučenia konkrétne využiť na našej jedálni?
Naším zákazníkom je stravník. Chodí sa k nám naozaj len nasýtiť? Nie je pre neho dôležitý tiež čistý stôl, pokojné a estetické prostredie, milý úsmev kuchárky? Prečo je práve u nás? Napĺňame všetky jeho potreby? Pokladajme si tieto a podobné otázky a hľadajme na ne odpoveď. Realizácia takejto starostlivosti o zákazníka nemusí stáť žiadne peniaze navyše, ale môže nám priviesť nových stravníkov, alebo aspoň udržať existujúcich aj po zrušení dotácií.
Vedúci/a jedálne má práve v čase krízy výrazne väčší priestor k zmenám. Pracovníci teraz ľahšie chápu, že zmeny sú nevyhnutné.
Prečo? Aby sme krízu prežili a vyšli z nej silnejší. Urobme si inventúru, čo ktorý pracovník robí, ako prispieva ku konečnému výsledku, či spoluprácu nemožno riešiť inak, efektívnejšie. Ak pridáme k tomu aj už spomínanú starostlivosť o zákazníka, nemusí to znamenať prepúšťanie. Naopak, naozaj dobré jedálne môžu práve v čase krízy získať lepšími službami nových stravníkov.
Napíšte nám, čo zlepšíte na svojej jedálni práve Vy..
Predovšetkým v čase krízy je dôležité vzdelávanie. Aj v online kurzoch môžete načerpať mnoho inšpiratívnych myšlienok, ako svoju jedáleň vylepšiť a niekedy aj zachrániť pred nepríjemnými dopadmi krízy.
Napíšte nám, čo sa potrebujete v dnešnej dobe naučiť najviac.
Vaše odpovede neprídu navnivoč, uvidíte 😊.