Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne

Deti palec hore shutterstock_234585034

Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne

999 03 mar 2021

Práve teraz sme získali priestor sa zastaviť a obzrieť.

Máme možnosť nájsť v jedálni rezervy a námety na zlepšenie.

Práve teraz máme veľké možnosti na zdokonalenie svojej jedálne

Život nie je vždy len prechádzka ružovým sadom a prináša aj tienisté stránky. K nim patrí aj súčasná "kríza". Trúchlenie nám ale nepomôže. Na všetkom hľadajme niečo pozitívne a čokoľvek nájdeme, snažme sa čo najlepšie využiť - pre seba, pre svojich blízkych, pre našu prácu, pre lepší život.

Práve teraz sme získali priestor sa zastaviť a obzrieť. Máme možnosť nájsť v jedálni rezervy a námety na zlepšenie.

Kríza nás vedie k zmenám a k dôležitým ponaučeniam:

  • Kríza nás napr. núti šetriť, niekedy aj dosť tvrdo. Dobrý hospodár sa však šetrne chová vždy, aj vtedy, keď ťažké obdobie skončí.
  • V kríze stúpa nezamestnanosť. Prácu si preto treba vážiť. Keď pracujem, musí za mnou byť vidieť konkrétny a užitočný výsledok, ktorý niekomu pomôže a za ktorý je niekto ochotný zaplatiť svoje peniaze.
  • So svojím nadriadeným (zamestnávateľom) si musím včas vyjasniť zásadné veci: Čo sa odo mňa očakáva? Aký je konkrétny výsledok mojej práce? Kto ho potrebuje? Ako môžem ovplyvniť jeho kvalitu?
  • V kríze zákazníci menej nakupujú. To nás núti ešte viac obracať pozornosť k zákazníkovi a zisťovať jeho potreby.

Ako tieto ponaučenia konkrétne využiť na našej jedálni?

Naším zákazníkom je stravník. Chodí sa k nám naozaj len nasýtiť? Nie je pre neho dôležitý tiež čistý stôl, pokojné a estetické prostredie, milý úsmev kuchárky? Prečo je práve u nás? Napĺňame všetky jeho potreby? Pokladajme si tieto a podobné otázky a hľadajme na ne odpoveď. Realizácia takejto starostlivosti o zákazníka nemusí stáť žiadne peniaze navyše, ale môže nám priviesť nových stravníkov, alebo aspoň udržať existujúcich aj po zrušení dotácií.

Vedúci/a jedálne má práve v čase krízy výrazne väčší priestor k zmenám. Pracovníci teraz ľahšie chápu, že zmeny sú nevyhnutné.

Prečo? Aby sme krízu prežili a vyšli z nej silnejší. Urobme si inventúru, čo ktorý pracovník robí, ako prispieva ku konečnému výsledku, či spoluprácu nemožno riešiť inak, efektívnejšie. Ak pridáme k tomu aj už spomínanú starostlivosť o zákazníka, nemusí to znamenať prepúšťanie. Naopak, naozaj dobré jedálne môžu práve v čase krízy získať lepšími službami nových stravníkov.

Napíšte nám, čo zlepšíte na svojej jedálni práve Vy..

Predovšetkým v čase krízy je dôležité vzdelávanie. Aj v online kurzoch môžete načerpať mnoho inšpiratívnych myšlienok, ako svoju jedáleň vylepšiť a niekedy aj zachrániť pred nepríjemnými dopadmi krízy.

Napíšte nám, čo sa potrebujete v dnešnej dobe naučiť najviac.

Vaše odpovede neprídu navnivoč, uvidíte 😊.

Nechcete prísť o žiadnu užitočnú informáciu? Zaregistrujte sa k odberu noviniek

Odosláním súhlasím so Zásadami ochrany osobných údajov.

Naši partneri
Savencia
KRR
VIS
Kema
AG Foods
Robot Coupe
Ailos
Liebherr
Irinox
Kobra kefy
HACCP Bakošová
Zdravýživka
Pán Zemiak
Ryba Handlová
Bidfood
Pomôžeme vám nájsť článok