Telefon: +421 905 030 096 | E-mail: info@jedalne.sk

ČAKÁ VÁS NÁRAST STRAVNÍKOV?

Mnohé školské jedálne ešte nie sú pripravené na nárast stravníkov a potrebujú modernizáciu svojich kuchýň. Je teraz mimoriadne dôležité, aby svoje ťažko zhromaždené financie investovali správne a užitočne. Ako ušetriť financie, čas, úsilie a zachovať pri tom kvalitu pripravovaných pokrmov?

GASTRO-HAAL1

 


Hľadali sme pre Vás riešenia a boli sme sa osobne pozrieť do výroby u jediného slovenského výrobcu varných technológií. Využívate ich pomoc a výhody v kuchyni aj Vy?

 

 

O naše slovenské varné technológie GASTRO– HAAL je veľký záujem aj v Českej republike, Maďarsku, Veľká Británii, Holandsku, Francúzsku, Nemecku, Rumunsku, Chorvátsku, Bulharsku, Slovinsku, Srbsku, Ukrajine a Portugalsku. Spoločnosť GASTRO-HAAL, s.r.o. je už 26 rokov jediným slovenským výrobcom VARNÝCH KOTLOV, ELEKTRICKÝCH PECÍ, SPORÁKOV, VARIDIEL, OHRIEVACÍCH STOLIČIEK, VÝDAJNÝCH OHRIEVACÍCH STOLOV A SMAŽIACICH PANVÍC a dôkladne pozná potreby školských jedální. Sídli na juhozápade Slovenska v Nových Zámkoch a jej zakladateľmi sú otec a syn Hanko Ondrej st. a Hanko Ondrej ml.


AKÝ JE TEDA ICH PRÍBEH?

GASTRO-HAAL logoPrvé dva roky dovážali varné technológie zo zahraničia. Zákazníci sa však museli prispôsobovať produktom a oni mali v tomto smere zviazané ruky. Už v tak krátkej dobe sa presvedčili, že slovenské kuchyne potrebujú varnú technológiu, ktorá musí byť vytvorená podľa požiadaviek zákazníka a nie naopak.

 

Zistili, že zákazníci potrebujú slovenského výrobcu, na ktorého sa môžu spoľahnúť, s ktorým by dokázali jednoducho komunikovať, bol by dostupný a vedel im poradiť. Chceli do kuchýň poskytnúť efektívne riešenia, aby im zjednodušili a vylepšili prácu, a preto po dvoch rokoch od vzniku spoločnosti zrealizovali vlastnú výrobu.

Slovami majiteľa spoločnosti: „Dnes už vyrábame ročne zhruba 1000 kusov vysoko kvalitných výrobkov. Neustále udržiavame kontakt s našimi zákazníkmi, pozorujeme ich potreby a postrehy. Pravidelne školíme tím profesionálov, ktorí zastupujú našu značku, aby sa dokázali postarať o zákazníkov čo najlepšie. Zároveň si medzi sebou vymieňame skúsenosti, aby sme sa stále zlepšovali. Žijeme našimi výrobkami, a veľmi nám záleží na tom, aby spĺňali svoj účel, vyriešili potreby v kuchyniach a zákazníci boli spokojní. Za kvalitu našich výrobkov môžu hovoriť najmä stravovacie prevádzky, ktorých máme na Slovensku tak veľké množstvo. Sú nimi školské jedálne ale aj nemocnice, ubytovacie zariadenia, závodné stravovacie zariadenia, reštaurácie, kaviarne a rôzne iné prevádzky. Neustále držíme krok s dobou, vyvíjame, inovujeme, vylepšujeme a to nielen výrobky, ale aj služby, a to všetko na základe spätnej väzby zákazníkov a ich potrieb.“


GASTRO-HAAL6

GASTRO-HAAL VÁM POSKYTNE RIEŠENIA

  • ako si zariadiť profesionálnu kuchyňu
  • ako uvariť kvalitne, zdravo a podľa      potrebného množstva pokrmov
  • ako ušetriť financie, čas, úsilie a naopak ako sa stať efektívnejšími
  • ako zabezpečiť čo najdlhšiu životnosť spotrebičov v kuchyni
  • ako sa inšpirovať a byť úspešnejšími

 

PREČO JE DÔLEŽITÉ SPRÁVNE SI ZVOLIŤ VARNÉ ZARIADENIE DO VAŠEJ KUCHYNE?

GASTRO-HAAL2

 

Správne zvolené, kvalitné a profesionálne varné zariadenia dokážu nielen výrazne ušetriť čas venovaný príprave pokrmu, ale zároveň zachovať kvalitu pokrmov a dlhodobo tiež ušetriť financie. Hovoríme o kuchynských zariadeniach ako napríklad veľkokapacitné VARNÉ KOTLE, TROJRÚROVÉ PECE, KOMBINOVANÉ SPORÁKY alebo veľkokapacitné SMAŽIACE PANVICE – tieto zariadenia sú nenahraditeľnými pomocníkmi najmä v našich školských jedálňach. Ako každý spotrebič, tak aj uvedené výrobky fungujú sto percentne iba v sprievode starostlivo poskytnutých služieb zo strany výrobcu / predajcu a zároveň v sprievode pravidelnej servisnej údržby a šetrným zaobchádzaním zo strany obsluhy.

 

GASTRO-HAAL NÁM UKÁZAL ZOPÁR PRAKTICKÝCH PRÍKLADOV AKO A KDE UŠETRIŤ:
 

DOPYT: Bežne keď nás osloví zákazník, už vie čo chce. Nám však veľmi záleží na tom, aby bol spokojný a aby sme mu skutočne pomohli vyriešiť jeho problém. Vedieme so zákazníkom rozhovor o tom, čo presne chce a potrebuje so zakúpením spotrebičov vyriešiť. Tzn. koľko má daná prevádzka stravníkov, aké typy pokrmov potrebuje pripravovať, aké sú priestorové možnosti v danej kuchyni – to všetko preto, aby si zákazník zakúpil také zariadenie, ktoré plne využijea nemôže sa stať, že mu napríklad nebude stačiť kapacitne, alebo si naopak zvolil príliš predimenzovaný spotrebič, ktorého plnú výkonnosť ani nepotrebuje využiť.


Takýmto poskytnutým poradenstvom z našej strany dokážeme zákazníkovi ušetriť financie a zabezpečiť efektivitu.

Vďaka tomuto postupu dokážu prevádzky navariť potrebné množstvo pokrmov veľmi rýchlo, efektívne a jednoducho. Ak sme privolaní aj k projektovaniu samotnej kuchyne, dokážeme navrhnúť rozloženie spotrebičov takým spôsobom, aby mala kuchárka všetko hneď po ruke a aby sa dokázala čo najjednoduchšie obracať v kuchyni. Čas a úsilie sú veľmi vzácne, a spokojné kuchárky znamená tiež spokojní stravníci. 😊

 

DODANIE A PREVÁDZKOVANIE: Každý jeden spotrebič vo všeobecnosti potrebuje starostlivosť a pravidelnú údržbu. Vozidlá potrebujú napríklad pravidelnú výmenu oleja a varné kanvice odvápnenie od vodného kameňa. Toto je jednoduchý princíp, ktorý platí ako pre naše varné zariadenia, tak aj na rôzne iné zariadenia na celom svete. Jednoducho, keď v aute nevymeníte olej, keď kanvicu neodvápnite po určitom čase, tak nielen nedokážete plnohodnotne využívať danú technológiu, ale zároveň ju môžete nenávratne poškodiť.


Čo to spôsobuje? Úplne zbytočné výdavky. Prečo to hovoríme? 

Pretože chceme, aby boli zákazníci spokojní a dokázali správne využívať naše špičkové výrobky, ktoré im slúžia na pomoc. Často prichádza do kuchyne nový personál, ktorý z praxe nie je naučený, ako sa starať správne o spotrebiče. Ako výrobca však robíme stále intenzívnejšie všetko preto, aby sme prevádzky dostatočne informovali. V kuchyniach si napríklad často mýlia pravidelnú servisnú údržbu s ročnou revíznou kontrolou, ktorú vykonáva revízny technik. Pravidelnú servisnú údržbu vykonáva cca 2x ročne servisný technik vyškolený u výrobcu GASTRO-HAAL– záleží od toho koľko hodín denne sa varí na danom zariadení. Kým sa niekde jedná o 4 hodiny, sú kuchyne s trojzmennou prevádzkou ako napr. nemocnice.

 

Uveďme si príklad na potrebu vykonania servisnej údržby:

- odvápnenie varného kotla – vo vnútri varného kotle je nerezový duplikátor a je naplnený vodou, ktorá ohrieva obsah varného kotla. Na Slovensku máme veľmi tvrdú vodu, a preto je nutné za určitý čas odvápniť vnútornú časť varného kotla. Čo sa deje, ak sa to nerobí? Kotol sa zavápni, vznikajú vysoké ohrevné teploty nad 1000°C a nerezový materiál sa poškodí. Daná prevádzka si teda spôsobí zbytočný výdavok.
 

Uveďme si príklady na nesprávnu starostlivosť o varné technológie:

Sú dva spôsoby nesprávneho čistenia. Buď je to extrémne čistenie, alebo zanedbané čistenie.


Extrémne čistenie 
je spôsobom, keď obsluha strieka spotrebiče vodou z hadice, oblieva vedrom, alebo zošúcha drôtenkou aj samotné výrobné číslo na etikete zariadenia. V tomto prípade je potrebné vedieť, že sa ovládacie panely na spotrebičoch skladajú z elektroniky a prúd vody ich môže značne poškodiť. Tak isto je to s dolnou časťou spotrebičov, kde sú horáky a elektrické prívody. Je to veľmi nebezpečné. Čo sa týka zošúchaných zničených etikiet označenia zariadenia, slovenský technický ústav má právo vykonávať kontroly spotrebičov na prevádzkach a ak nedokáže prečítať z etikety označenie zariadenia ako aj výrobné číslo, má právo na odstavenie zariadenia. V tomto prípade kuchyňa príde o spotrebič a spôsobí si ďalšie náklady na objednanie novej etikety.


V prípade
zanedbaného čistenia sa jedná napríklad pri sporákoch o upchávanie plynových ventilov, a čiastočky zvyškov pokrmov môžu spôsobiť požiar. Jednoducho je potrebné čistiť zariadenia šetrným spôsobom a profesionálnymi čistiacimi prostriedkami určenými na tento účel pravidelne.

- alobal na sporákoch a varidlách– jedná sa o veľmi vážny problém. Tým, že si kuchári zakryjú alobalom vrch varidla (aby ho nemuseli čistiť), tak upchávajú plynový ventil a tým si ohrozujú zdravie. Plyn neprúdi takým spôsobom, akoby mal a dostáva sa do ovzdušia, pričom škodlivo pôsobí na zdravie človeka a v konečnom dôsledku môže spôsobiť aj požiar. Alobal tam jednoducho nemá čo robiť.

- naklonenie zariadenia do zlej polohy –ak si niekedy kuchári želajú, aby pokrmy na spodku varného kotla vytekali cez ventil rýchlejšie, často svojvoľne podložia varný kotol napríklad aj dreveným materiálom a následne ho naklonia dopredu. Čo sa udeje? Spodok kotla je vyhrievaný tzv. ohrevnými telesami, ktoré sú zaliate vodou. Naklonením sa voda odleje a odkryje ohrevné teleso a okamžite ho vypáli, pretože nemá čo ohrievať. Nasleduje výmena ohrevných telies a servisná oprava a teda zvýšenie nákladov. Čo sa toho dreveného podloženia týka, pod kotlom je cca 200°C, takže opäť hrozí vznik požiaru.
 

Varné zariadenia sú vysoko profesionálne technológie, a žiadajú si preto profesionálnu starostlivosť poskytovanú odborníkmi, tak isto ako napríklad aj motorové vozidlá.

 

TIP! Vedeli ste, že voda, ktorú varíte v nerezovom hrnci či kotly sa môže soliť až keď dosiahne teplotu 70°C? Prečo: Rafinovaná soľ, ktorú používame v kuchyni, obsahuje takmer z 99% chloridu sodného (NaCl),a je hlavným nepriateľom nereze (nehrdzavejúcej ocele).Ak sa pridá napríklad do vody skôr, ako dosiahne 70°C, tak sa nerezový hrniec či kotol postupne poškodzuje vplyvom chloridu sodného na materiál a dokonca má vplyv aj na čas, kým voda dosiahne bod varu.

 

GASTRO-HAAL dbá na to, aby na vyššie uvedené dôležité skutočnosti upozorňovali zákazníkov. Ich servisní technici a obchodní partneri sú dôkladne vyškolení a zákazníci sú mimoriadne spokojní. To je výhoda slovenského výrobcu – zabezpečiť plnohodnotný servis a komunikovať so zákazníkmi. Ak prevádzka zabezpečuje pravidelnú servisnú údržbu, starostlivo zaobchádza so spotrebičmi tak zariadenia GASTRO-HAAL budú môcť využívať aj desiatky rokov.

 

 

JE DÔLEŽITÉ VYBRAŤ SI SPRÁVNEHO DODÁVATEĽA RESP. SPRÁVNY SPOTREBIČ. V ČOM JE TEDA VÝROBCA GASTRO-HAAL VÝNIMOČNÝ?

- vyrába slovenský výrobok, a jeho zakúpením si zákazník zabezpečí overenú kvalitu, spoľahlivosť, životnosť, dostupnosť a efektivitu v pomere s cenou = je istotou najlepšieho možného riešenia dostupného na slovenskom trhu a jednotkou najmä pre školské jedálne

- zakladá si na komunikácii a spätnej väzby zákazníkov, aby sa ako výrobca mohol neustále zlepšovať

- spokojnosť zákazníkov je skutočne prvoradá

- poskytuje bezplatné poradenstvo a projektovanie kuchyne

- sprostredkuje praktické semináre

- spolupracuje s rôznymi organizáciami v oblasti stravovania

 

 

PREČO SI ZVOLIŤ SLOVENSKÝ VÝROBOK?

Výrobky GASTRO-HAAL sú vyrobené podľa prísnych slovenských technických noriem a certifikácií a spadajú pod kontrolu slovenského technického ústavu – podmienky a hodnoty týchto noriem sú omnoho prísnejšie, ako napríklad hodnoty zahraničných kontrolných ústavov. Kvalitatívne vlastnosti výrobkov GASTRO-HAAL sú preto na vysokej, spoľahlivej a podloženej úrovni či už sa jedná o materiál alebo výkonnosť.

 

Na webstránke výrobcu GASTRO-HAAL môžete nájsť hodnotné informácie, ktoré Vám skutočne pomôžu. Navštívte www.gastrohaal.sk alebo Facebook: Gastro-Haal, sro.

 

A UŽ KONCOM LETA PRE VÁS VÝROBCA ROZBEHNE SÚŤAŽ, KTORÁ VÁM PRINESIE VÝHRY, KTORÉ VÁS POTEŠIA. Vlani to bola práve vedúca ŠJ, ktorá vyhrala wellness pobyt pre 2 osoby vo 4* Hoteli v Patinciach.

 

GASTRO-HAAL4

469   |   20.6.2019