Krízový plán zariadenia školského stravovania - áno, či nie?

lejstra

Krízový plán zariadenia školského stravovania - áno, či nie?

1931 05 jún 2020

Prečo sa zariadenia bránia vyhotoviť tak jednoduchý dokument?

Od 2. apríla 2020

Rad vydaných usmernení a opatrení pri ohrození verejného zdravia v čase mimoriadneho prerušenia školského vyučovania, ustanovili povinnosti, ktoré sú zariadenia školského stravovania povinné dodržiavať pri príprave stravy pre deti alebo seniorov.

Zdôrazňujeme, že ide o opatrenia počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.

Podľa vydaných opatrení mal prevádzkovateľ povinnosť

  • oznámiť príslušnému regionálnemu úradu verejného zdravotníctva zahájenie činnosti- prípravu stravy pre seniorov a deti,
  • predložiť dodatok k prevádzkovému poriadku v nadväznosti na aktuálnu situáciu COVID-19,
  • vypracovať krízový plán, ktorý musí byť súčasťou prevádzkového poriadku.

Zdôrazňujeme znova, že ide o opatrenia počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.

Od 1. júna 2020

Rozhodnutím ministra školstva sa s účinnosťou od 1. júna 2020 obnovilo školské vyučovanie a obnovila sa aj prevádzka zariadení školského stravovania.

Následne vydané opatrenie hlavného hygienika (OLP/4204/2020) zrušilo podmienky platné pre zariadenia školského stravovania vydané za účelom prípravy stravy pre deti a seniorov v čase mimoriadneho prerušenia vyučovania, vrátane povinnosti vypracovať krízový plán.

Pre obnovenie prevádzky zariadenia školského stravovania vydal úrad verejného zdravotníctva usmernenie (SOPZŠČ/4317/94825/2020), v ktorom okrem iného uvádza, že povinnosťou zamestnancov školských stravovacích zariadení je vypracovať dodatok k prevádzkovému poriadku, ktorý nie je potrebné zasielať na posúdenie na RÚVZ.

Zhrnutie:

Úrad vereného zdravotníctva SR dňa 22.5.2020:

  • opatrením povinnosť vypracovať krízový plán zrušil,
  • usmernením povinnosť vypracovať krízový plán neustanovil.

 

Prečo sa zariadenia bránia vyhotoviť tak jednoduchý dokument?

Krízový plán musí obsahovať tri údaje:

1. kapacitu stravovacieho zariadenia (počet pripravených jedál);

2. zodpovednú osobu za prevádzku;

3. spôsob riešenia prípravy stravy v prípade ochorenia zamestnancov na COVID19- vytvorenie pracovných skupín.

A práve pri uvedení tretieho údaja nachádzame kameň úrazu.

Ako vytvoriť náhradnú pracovnú skupinu keď:

  • mám len jedného zamestnanca?
  • mám troch zamestnancov, z toho dvaja sú rizikoví a nenastúpia na pracovisko?
  • pri zvýšenej náročnosti dezinfekcie priestorov, pri náročnej obsluhe pri výdaji pokrmov v jedálni a pri príprave balených pokrmov pre individuálny výdaj nastúpia všetci zamestnanci?

Je naozaj dôležité vyhotoviť dokument, v ktorom bude uvedená kapacita zariadenia schválená v prevádzkovom poriadku, meno zodpovednej osoby už uvedené v prevádzkovom poriadku a NIČ, pretože náhradný tím nemáme?

Veď ruku na srdce, zariadenia školského stravovania bojujú neustále s nedostatkom zamestnancov, chýbajú im kvalifikované kuchárky a to nehovoriac o záskoku počas PN.

Tak prečo nemať poruke šikovný tím kuchárov, ktorí čakajú na zavolanie, aby „zaskočili“ pri príprave stravy v škole, kde kuchárka ochorela na vírusové ochorenie.

Nechcete prísť o žiadnu užitočnú informáciu? Zaregistrujte sa k odberu noviniek

Odosláním súhlasím so Zásadami ochrany osobných údajov.

Naši partneri
KRR
Rational
VIS
Kema
AG Foods
Robot Coupe
Ailos
Granuldisk
LogIQ
Liebherr
Irinox
Scanbox
Metos
Espik
Kobra kefy
HACCP Bakošová
Zdravýživka
AŠKOS
Pán Zemiak
Ryba Handlová
Pomôžeme vám nájsť článok